Mabs staat voor Metaal Afval Beheer Systeem en werd specifiek ontwikkeld voor en in samenwerking met metaalhandelaars.
Het programma speelt in op alle behoeften van uw bedrijf. Het doet alles wat u wilt en nog veel meer.

De software vereenvoudigt het dagelijks beheer van uw bedrijf. Gaande van de eerste weging tot en met de uitbetaling en de ophaling door afnemers.
Naast de basisaspecten die u standaard van een softwarepakket verwacht zijn er nog een aantal handige modules en extra’s voorzien.

Een overzicht van de basisfunctionaliteiten van MABS:

  • Registreren van wegingen
  • Beheren van contacten
  • Uitgebreide prijsberekening
  • Beheer van in- en uitgaande producten
  • Overzichtelijk kasboek
  • Verschillende uitbetalingsmogelijkheden
  • Gegevens van particulieren kunnen ingelezen worden via hun eID!

Wat maakt MABS dan zo speciaal?

  • Het gebruik van badgekaarten
    Deze kaarten worden aan een klant gekoppeld tijdens zijn bezoek. Op deze manier worden al zijn wegingen aan hem gekoppeld. Dit geldt zowel voor wegingen op de weegbrug als voor wegingen op de kleine weegschaal.
    Deze manier van werken zorgt voor een vlottere afhandeling en uitbetaling van alle wegingen. U hoeft de gegevens niet meer manueel in te voeren.
  • Extra module voor de kleine weegschaal
    Voor de kleine weegschaal werd een extra module ontwikkeld die zeer intuïtief werkt. Dit deel van de software is volledig afgestemd op het gebruik met een touchscreen. Indien gewenst kunnen alle acties wel nog uitgevoerd worden met muis en toetsenbord.
    Alle wegingen die gebeuren op de kleine weegschaal zullen geregistreed worden op de badgekaart van de klant en worden op die manier meegenomen naar de uitbetaling
  • Contracten koppelen aan klanten en afnemers
    Prijscontracten kunnen aan klanten en afnemers gekoppeld worden.
    Wanneer bij een weging een klant geselecteerd wordt die één of meer openstaande contracten heeft, zal steeds gevraagd worden welk contract gekoppeld moet worden.
    Voor de prijsberekening zal vervolgens rekening gehouden worden met het geselecteerde contract. Contracten worden automatisch geopend en afgesloten indien nodige. Zo valt een groot deel van de administratie van het contractbeheer weg. Dit zorgt voor een vlottere en correcte afhandeling van al uw contracten.
  • Containerbeheer
    U houdt natuurlijk graag bij waar al uw containers zich bevinden. Dankzij MABS is dit geen enkel probleem.
    Via het menu ‘Containerbewegingen’ heeft u steeds een duidelijk overzicht. Een containerbeweging doorvoeren gebeurt met een speciale ‘containerbadge’. In slechts drie klikken plaatst u een nieuwe container bij een klant.
  • Taakbeheer
    Dankzij taakbeheer kunnen taken toegekend worden aan al uw medewerkers. Indien gewenst kunt u instellen wanneer een herinneringsmail gestuurd moet worden.
    Taken kunnen ook geprint worden en kunnen zo bijvoorbeeld meegegeven worden aan een werknemer die containers moet wegbrengen of afhalen bij een klant.